شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

با حضور امیر شاه صفی؛ اسلحه خانه جدید مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی افتتاح شد

ساختمان جدید اسلحه خانه مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی با حضور امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و امیر سرتیپ دوم خلبان حسینی نیک فرمانده مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی ساختمان جدید اسلحه خانه این مرکز آموزشی به بهره برداری رسید.
در ادامه امیر شاه صفی از بخش های مختلف ساختمان جدید و به روز اسلحه خانه مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی بازدید کرد.
در ادامه این مراسم امیر حسینی نیک فرمانده مرکز آموزشهای هوایی شهید خضرایی گزارشی از روند تجهیز و بازسازی ساختمان جدید اسلحه خانه ارائه کرد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم امیر شاه صفی ضمن تسلیت شهادت عده ای از آتش نشانان تهران در حادثه ساختمان پلاسکو از آتش نشانان نمونه مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی تجلیل کرد.
 
 

در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد؛ نشست هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی

ی هوایی


نشست هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی نهاجا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مراسم امیر سرتیپ سید حسام هاشمی از مشاوران نظامی فرماندهی معظم کل  قوا و جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، به طور خلاصه به مأموریت و چارچوب فعالیت های این هیئت و بیان ویژگی شخصیت والامقام شهید صیاد شیرازی اولین سرپرست این هیئت پرداخت.
در ادامه این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان بازنشسته حسین خلیلی ضمن اشاره به نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس عملکرد این نیرو در ماه های اول جنگ در توقف و تثبیت ارتش متجاوز بعث عراق را تبیین کرد.
وی در بیان بخشی از فداکاری‌ها و دلاوری های  این نیرو گفت: اولین پاسخ به تجاوز‌عراق با حمله به پایگاه های هوایی این کشور پس از دو ساعت و نیم، دستور عملیاتی البرز (مشهور به 140 فروندی)، انهدام پایگاه هوایی الولید در غرب عراق (اچ3) در مرز اردن و سوریه از جمله اقداماتی است که خلبانان سرافراز نهاجا در زمان دفاع مقدس انجام داده اند.
امیر خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات شهید دوران و بر هم زدن کنفرانس غیر متعهدها در بغداد، پرواز هواپیماهای ترابری هوایی برای جابجایی نیروها و ادوات جنگی و حفاظت از کشتی ها و اسکله های نفتی از دیگر عملیات هایی است که نهاجا موفق به اجرای آن شد.

ارتش شهادت آتش نشانان حادثه پلاسکو را تسلیت گفت

نیروهای امدادی در حال جستجوی اجساد شهدای آتش‌نشان در سومین روز حادثه پلاسکو

به دنبال حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران و به شهادت رسیدن تعدادی از غیورمردان آتش نشان، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است:

حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو در مرکز شهر تهران و شهادت آتش نشانان فداکاری که در عملیات نجات مردم به شهادت رسیدند، دل همه اقشار مردم را تواماً مملو از نگرانی و اندوه و تحسین و تمجید کرد.

در ادامه این پیام آمده است: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیر کشورمان که در حادثه فاجعه بار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران جان خویش را برای حفاظت از هموطنانشان به خطر انداختند، نقطه اوج ایثارگری و شهامت است. آتش نشانان فداکاری که جانها و دل هایشان مملو از آتش فروزان عشق به همنوع بود.

روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: بی تردید بزرگی و عظمت آتش نشان های شریفی که جان خود را برای نجات دیگر انسان ها به خطر می اندازند همیشه در اذهان ملت بزرگ و شریف ایران باقی خواهد ماند. انسان های فداکاری که همچون همیشه در کنار مردم شریف ایران ماندند و با نثار جان خود معنای واقعی ایثارگری را به منصه ظهور رساندند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیام خود آورده است: حادثه دردناک آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران علی رغم همه تلخ کامی ها، باعث شد بار دیگر حماسه ای عظیم در قالب از خودگذشتگی، وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم، مسئولان و نهادها و سازمانها به نمایش دربیاید و در قله افتخارآمیز آن، آتش نشانانی می درخشند که جان خویش را برای نجات همنوع به خطر انداخته و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود ضمن تسلیت مجدد شهادت چند تن از آتش نشانان فداکار و غیور کشورمان، برای خانواده های داغدار ایشان آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل می نماید و معتقد است نام و یاد پر آوازه این شهدای گرانقدر برای همیشه در تاریخ پُرافتخار ایران اسلامی خواهد درخشید.

اعزام کلاه‌سبزهای ارتش به محل حادثه پلاسکو

سخنگوی ارتش با اشاره به درخواست ستاد مدیریت بحران جهت اعزام نیروی انسانی و همچنین امکانات مهندسی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در تهران اظهار کرد: تعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) و همچنین تعدادی از کلاه سبزهای تیپ 65 نیروی ویژه ارتش (نوهد) به سرپرستی جانشین این تیپ در محل حادثه حضور یافته اند.

امیر شاهین تقی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین جزئیات حضور یگان های مختلف ارتش در پی ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در مرکز تهران خاطرنشان کرد: بر اساس دستوری که از ناحیه ستاد کل ارتش صادر شده است هر گونه نیازی که ستاد مدیریت بحران اعلام کند با تمام توان از سوی ارتش در اختیار این ستاد قرار می گیرد.

وی گفت:‌ تاکنون ستاد مدیریت بحران درخواست نیروی انسانی و همچنین امکانات مهندسی داشته است که در این زمینه تعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه افسری و همچنین تعدادی از کلاه سبزهای تیپ 65 نیروی ویژه ارتش (نوهد) به سرپرستی جانشین این تیپ در محل حادثه حضور یافته اند.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: تعدادی از کمپرسی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا  و همچنین نیروی هوایی ارتش جهت تخلیه آوار در اعزام به منطقه حادثه هستند.

تقی خانی با اشاره به آمادگی هوانیروز ارتش جهت اعزام بالگرد به منطقه اظهار کرد: از زمان وقوع حادثه بالگردهای نیروی زمینی در حالت آماده پرواز قرار دارند، اما بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران فعلا نیازی به استفاده از بالگردهای امدادرسان در آن منطقه وجود ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: ارتش درخواست‌های ستاد مدیریت بحران را بدون فوت وقت و انجام مکاتبات زمان بر در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می‌کند.