شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

اعلام ویژگی‌های بالگرد ملی صبا ۲۴۸

به گزارش میلیتاری نیوز، امیر احمدی‌آبادی رئیس شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) با اشاره به رونمایی از بالگرد ملی صبا ۲۴۸ گفت: رنج پروازی بالگرد ملی صبا ۲۴۸ این است که این بالگرد می‌تواند ۶ ساعت مداومت پروازی با سرعت بسیار قابل قبولی، داشته باشد.

وی افزود: موتور این بالگرد از موتورهای نسل چهارم است و سیستم و کنترل‌های خاص خودش را دارد. این بالگرد همچنین از سیستم فول گلس کاکپیت ( Full Glass Cockpit) بهره می‌برد.

رئیس شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران تصریح کرد: به این علت این بالگرد با اهمیت است که اولاً دو موتور دارد و خیلی از سیستم‌هایش دوگانه است؛ دو هیدرولیک پمپ دارد و از پمپ‌های دوگانه مناسبی برخوردار است.

امیر سرتیپ احمدآبادی خاطر نشان کرد: مداومت پروازی ۶ ساعته و سیستمی که می‌تواند خودش عیب‌یابی را انجام دهد، از جمله مواردی است که می‌تواند ضریب ایمینی را بسیار بالا ببرد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ هزار ساعت نفر در طراحی، قطعه سازی و مونتاز برای این بالگرد کار شده است. پیچیدگی بالگرد و های تک بودن و متالوژی خاص، ساخت بالگردها را واقعا سخت می‌کند.

    ** ویژگی‌های بالگرد ملی صبا ۲۴۸

بالگرد ملی صبا ۲۴۸ که به دست متخصصان افتخار آفرین شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، صبح امروز با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

این بالگرد در کلاس وزنی سبک و متوسط کاربری چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفیت ۸ سرنشین قادر است ماموریت های حمل و نقل بار و مسافر و عملیات امداد و نجات، عکس برداری و شناسایی، آمبولانس هوایی، عملیات فرا ساحلی و تاکسی هوایی را انجام دهد.

استفاده از فناوری های روز در حوزه ناوبری، هدایت و سامانه های مکانیکی، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، قابلیت اطمینان بالا، صدا و ارتعاشات کم و سرعت بالا، قابلیت عملیاتی در محدوده دمایی ۲۵- تا ۵۵ درجه سانتی گراد و بدنه آیرودینامیکی مناسب، از جمله دیگر مشخصات فنی بالگرد ۲۴۸ است.

نظرات 1 + ارسال نظر
eli_rzn پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 23:27 http://bahaar.tk

روزتون پر از رنگهاى قشنگ پر از خبرهاى خوب سرشار از انرژى مثبت یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
98651

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.