شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

اعتراف ائتلاف سعودی به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

خبرگزاری فارس: اعتراف ائتلاف سعودی به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای با این توجیه که عربستان و کشورهای عضو ائتلاف پیمان منع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را امضاء نکرده‌اند به استفاده از این بمب‌ها در یمن اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی ضد یمن در پاسخ به انتقادات سازمان عفو بین‌الملل برای استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از دسامبر 2015 تا ژانویه 2016 در نزدیکی شهر الخضراء یمن، بیانیه صادر کرد و مدعی شد که ائتلاف سعودی از بمب‌های خوشه‌ای فقط علیه اهداف نظامی استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در این بیانیه آمده است: در پاسخ به اتهامات سازمان عفو بن‌الملل درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از نوع (BL-755) ساخت انگلیس از دسامبر 2015 تا ژانویه 2016 در نزدیکی شهر الخضراء یمن، نیروهای عضو ائتلاف حمایت از مشروعیت در یمن در بیانیه‌ای به توضیح موارد پیش رو می‌پردازد:

1- لازم است یادآور شویم که قانون بین‌المللی استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را منع نکرده است؛ اما برخی کشورها با پیوستن به توافقنامه سال 2008 ملزم به عدم استفاده از این تسلیحات شده‌اند و باید روشن سازیم که عربستان و تمامی اعضای ائتلاف از اعضای این توافقنامه نیستند و استفاده از این بمب‌ها مخالفتی با قوانین بین‌المللی ندارد.

2- ائتلاف با همکاری انگلیس اقدام به تحقیق درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای (BL-755) ساخت انگلیس در یمن کرده است؛ استفاده از این بمب‌ها صرفا به شکل محدود علیه اهداف نظامی جهت دفاع از مرزهای عربستان در برابر گلوله باران‌های حوثی‌ها بوده است؛ گلوله باران‌هایی که موجب تلفات غیر نظامی شده است، با این حال ائتلاف کاملا به اهمیت التزام به مبادی حقوق بشری در هنگام استفاده از این نوع بمب‌ها پایبند است و از آن‌ها در مناطق مسکونی استفاده نمی‌کند.

و اما در پایان؛ دولت عربستان سعودی تصمیم به توقف استفاده از بمب‌های خوشه‌ای از نوع (BL-755) گرفته است.

سفیر روسیه در آنکارا به ضرب گلوله کشته شد

خبرگزاری فارس: سفیر روسیه در آنکارا به ضرب گلوله کشته شد

سفیر روسیه در آنکارا در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد اصابت گلوله‌های مردی قرار گرفت که فریاد «انتقام حلب» سر داده بود و کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تلویزیون ترکیه گزارش داد یک مرد مسلح ناشناس با شلیک به سفیر روسیه در آنکارا وی را به قتل رساند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید «آندری کارلوف»، سفیر روسیه حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد حمله چند فرد مسلح ناشناس قرار گرفته است.

 

برخی منابع خبری می‌گویند مهاجم به چند نفر دیگر نیز شلیک کرده و درگیری نیروهای امنیتی با وی هنوز ادامه دارد.

مقامات روس به روزنامه حریت گفته‌اند که عوامل این حمله، از تکفیری‌ها بوده‌اند.

در پی این حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و سران سازمان‌های امنیتی این کشور تشکیل جلسه داده است. 

کرملین اعلام کرد که عامل حمله به سفیر روسیه، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد که مهاجم در حین حمله، شعار «انتقام حلب» سر داده است.

رسانه‌های ترکیه این تصویر را از ضارب منتشر کرده‌اند.

آیت الله مجتهدی:

تا جوانی فکری و برنامه ای برای کمالات معنوی خود داشته باش.

انسان وقتی پا به سن گذاشت ، سخت است رذائله اخلاقی را بتواند از خود دور کند.

«نتانیاهو» از ایران خواست اسرائیل را تهدید نکند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رئیس جمهور قزاقستان از او خواست که به ایران بگوید دست از تهدید کردن اسرائیل برداشته و سیاست‌هایش را تغییر دهد تا اسرائیل نیز سیاست‌های خود را عوض کند.