شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

نابودگرهایی که یکی پس از دیگری نابود شدند/ غنیمت‌هایی که دروازه تکنولوژی را برابر ایران باز کردند + فیلم و تصاویر

جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت حساس همواره مورد توجه و محور اقدامات جاسوسی دشمنان بوده و در این راستا به تقویت توان نظامی خود پرداخته است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روزی که دشمنان در ظاهر به بهانه مبارزه با تروریسم، اما در باطن برای جاسوسی و رصد فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود پا به منطقه گذاشتند حتی تصور این را نمی‌کردند که روزی تمام امکانات پیشرفته آن‌ها در تور تجهیزات بومی ایران گیر کنند.

ساعات اولیه بامداد روز جمعه ۱۷ آبان ماه بود که سامانه مرصاد پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در جنوب کشور فعال و یک فروند پهپاد متجاوز را در بندر ماهشهر هدف قرار داد.

در همین راستا امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

شاهکار نیرو‌های ایرانی در برابر دشمنان/ غنیمت‌هایی که دروازه تکنولوژی را برابر ایران باز کردند + فیلم و تصاویر

نیرو‌های فرامنطقه‌ای، چون ایالات متحده آمریکا در کنار ایجاد گروه‌های تروریستی، چون داعش و القاعده از سال‌های دور که نقش بازو‌های آن‌ها را در منطقه برای ایجاد آشوب ایفا می‌کردند و دلیلی بر حضور نیرو‌های نظامی این کشور‌ها در منطقه بودند، سیل عظیمی از تجهیزات فوق مدرن، چون پهپاد‌های پیشرفته را وارد عرصه کردند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، اما تصور نمی‌کردند که تجهیزات جاسوسی آن‌ها یکی پس از دیگری در دام نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بیافتند.  ادامه مطلب ...

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش خبر داد:

سرتیپ دوم بابلی گفت: کادر پزشکی بیمارستان‌های نزاجا با حضور در مناطق زلزله زده، خدمات پزشکی ارائه می‌کنند.

ارسال محموله‌های دارویی به مناطق زلزل‌‌زده شمال‌غرب/ ادامه امدادرسانی به صورت محله به محلهبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم محمد بابلی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به زلزله اخیر در منطقه شمال غرب کشور گفت: در راستای امدادرسانی و رفع نیاز زلزله‌زدگان، نیروی زمینی ارتش چندین محموله دارویی و تجهیزات پزشکی ضروری و موردنیاز را به مناطق زلزله‌زده آذربایجان ارسال کرده است.

وی با اشاره به امدادرسانی محله به محله این نیرو در مناطق زلزله زده افزود: کادر پزشکی بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش با حضور در مناطق زلزله زده و منازل مردم، خدمات پزشکی موردنیاز را ارائه می‌کنند.

رییس اداره بهداشت و درمان ارتش یادآور شد: برابر دستور صریح فرمانده نیروی زمینی ارتش، تمامی نیازهای پزشکی مردم در اسرع وقت و از نخستین لحظات وقوع زلزله تأمین می‌شود.

امیر سرتیپ دوم بابلی تاکیدکرد: پس از برآورد اولیه نیاز های دارویی اهالی منطقه، به صورت جداگانه، چندین محموله دارویی در اختیار کادر درمانی بیمارستان مراغه و بهداری‌ تیپ‌های ۳۶ میانه، تیپ ۴۰ سراب و یگان‌های متحرک هجومی منطقه قرار گرفته است و این برنامه کماکان ادامه دارد .

وی با بیان اینکه سرمای هوا می‌تواند در تشدید بیماری‌های واگیردار از جمله سرماخوردگی‌های شدید اثرگذار باشد افزود: پزشکان و کادر درمانی اعزامی به مناطق زلزله‌زده با اشراف بر این موضوع، در حال خدمات‌رسانی هستند و تمام تلاش‌شان بر امداد‌رسانی خانه به خانه و جلوگیری از تشدید این قبیل مشکلات است.

وی همچنین از مردم مناطق زلزله خواست با رعایت اوصول اولیه بهداشتی از تشدید بیماری‌های واگیردار خودداری کنند.

انتهای پیام

فارس میزبان مسابقات جهت یابی نیروی زمینی ارتش

اختتامیه مسابقات قهرمانی جهت یابی نیروی زمینی ارتش به میزبانی استان فارس برگزار شد.

فارس میزبان مسابقات جهت یابی نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: توجه به ضرورت آمادگی جسمانی و اهمیت آن در توان رزمی بدون توجه ویژه فرماندهان به امر ورزش و تربیت بدنی میسر نخواهد شد.

او افزود: اختتامیه مسابقات قهرمانی جهت یابی نیروی زمینی ارتش به میزبانی مرکز آموزش علوم وفنون با حضور ۱۳ تیم از یگان‌های نزاجا امروز درشیراز برگزار شد.

امیر رضایی ادامه داد: در پایان این رقابت ها، تیم مرکز اموزش علوم و فنون به مقام نخست رسید و تیم‌های ۴۵ تکاور و تیم مرکز اموزش ۰۲ تهران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان نفرات برتر در مسابقات قهرمانی جهت یابی نیروی زمینی ارتش مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مسابقات به مدت یک روز در مرکز آموزش علوم و فنون شیراز برگزار شد.  ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی بوشهر بازدید کرد + تصاویر

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از پایگاه دریایی بوشهر بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی بوشهر بازدید کرد + عکسبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در ابتدا با حضور در یگان هوادریای پایگاه دریایی بوشهر از قسمت‌های مختلف این یگان شامل اسکادران ۲۱۲ و آر اچ و همچنین تجهیزات مین روب نیروی دریایی ارتش مستقر در بوشهر بازدید کرد.

او در ادامه با حضور در مرکز آموزش تخصص‌های افسری پایگاه دریایی بوشهر از نحوه آموزش افسران دوره‌های عالی و مقدماتی این پایگاه که در رسته‌های مکانیک، عرشه، مالی، ترابری، آماد، پرسنلی، بهداشت و الکترونیک مشغول گذراندن دوره هستند، بازدید و روند فعالیت آنان را ارزیابی کرد.

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مدرسه آموزش زمینی چتربازی پایگاه دریایی بوشهر، مراحل آموزش زمینی چتربازی و محل جمع‌آوری چتر، چتر بندی و سایر آموزش‌های این مدرسه را بررسی کرد.

پست فرماندهی یدکی پایگاه دریایی بوشهر شامل دسک‌های مخابرات اطلاعات نظامی، عملیات و پدافند از دیگر قسمت‌هایی بود امیر سرلشکر موسوی از آن بازدید کرد.

او، در ادامه با حضور در ناوتیپ سطحی پایگاه دریایی بوشهر، از یگان‌های شناور مستقر در این ناوتیپ شامل ناو‌های موشک‌انداز کلاس پیکان اعم از ناو موشک انداز گرز، گردونه، فلاخن و همچنین ناو پشتیبانی گناوه و لندینگ کرافت خارگو بازدید کرد.

کارخانجات پایگاه دریایی بوشهر شامل کارگاه تست موتور‌ها قسمت دیگری بود که فرمانده کل ارتش روند فعالیت آن را بررسی کرد.

امیر سرلشکر موسوی همچنین در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود با کارکنان ارتش، این بار در استان بوشهر، در نشستی صمیمی با دانشجویان دوره‌های عالی و مقدماتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر فرماندهان و کارکنان ارتش اعم از کارکنان نیرو‌های پدافند هوایی و هوایی مستقر در استان بوشهر، به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

در این بازدیدها، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش امیر سرلشکر موسوی را همراهی می‌کرد.

منبع عکس: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/ک

فرمانده کل ارتش: اگر ایثارگری‌های شهدا نبود معلوم نبود چه بر سر کشور می‌آمد

سرلشکر موسوی گفت: ما در پناه ایثارگری‌های شهدای والامقام و رشادت‌های مثال‌زدنی آنها امروز در آرامش مشغول خدمت هستیم.

اگر ایثارگری‌های شهدا نبود معلوم نبود چه بر سر کشور می‌آمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور در منزل ناوسروان شهید شهباز آذری از شهدای عملیات مروارید و ناو موشک‌انداز همیشه جاوید پیکان با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و از آنان دلجویی کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار با خانواده شهید شهباز آذری را زینت بخش سفر خود به استان بوشهر قلمداد کرد و گفت: ما نیازمند هستیم که یادمان نرود چه کسانی در چه شرایطی از جمهوری اسلامی ایران از آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و از این مردم عزیز دفاع و چه گوهر ارزشمندی را تقدیم انقلاب کردند.


بیشتر بخوانید: فرمانده کل ارتش از پایگاه دریایی بوشهر بازدید کرد + تصاویر


امیر سرلشکر موسوی افزود: ما در پناه ایثارگری‌های این شهدای والامقام و رشادت‌های مثال‌زدنی آن‌ها امروز در آرامش مشغول خدمت هستیم و اگر این ایثارگری‌ها نبود معلوم نبود چه بر سر کشور ما می‌آمد و چه بسا ما نیز مانند بعضی کشور‌های دیگر وضعیت اسفناکی داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا سرافراز و سربلند هستیم و این سرافرازی به پاس رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است.

امیر سرلشکر موسوی افزود: قطعاً دعای خیر خانواده بزرگوار شهدا شامل حال ما می‌شود و ما اعتقاد داریم که شهدای بزرگوار حاضر و ناظر بر ما و کلید حلّ مشکلات ما هستند.

نیروی دریایی ارتش اگر افتخاری هم دارد بخاطر عملیات مروارید ۱۳۵۹ است

امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار با بیان اینکه از داشتن شهدای بزرگواری، چون شهید شهباز آذری احساس غرور می‌کنیم گفت: اگر نیروی دریایی ارتش یک روزی دارد که به آن افتخار می‌کند به خاطر عملیات مروارید در هفتم آذر ۱۳۵۹ است و هویت این روز به برکت خون شهدای والامقامی، چون شهید شهباز آذری است.

 شهید ناوسروان شهباز آذری به همراه سایر همرزمانش در ناو موشک‌انداز پیکان طی علملیات مروارید در هفتم آذر ۱۳۵۹، با اجرای عملیات شجاعانه با عنوان مروارید علاوه بر نابودی اسکله نفتی البکر و الامیه، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به اعماق دریا فرستادند.

حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت رشادت دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش و به‌ویژه مقاومت جسورانه ناو موشک‌اندار پیکان در برابر تهاجم دریایی و هوایی رژیم عراق، این روز شکوهمند را با عنوان «روز نیروی دریایی» نامگذاری کردند.

عملیات مروارید یکی از عملیات‌های نیروی دریایی ایران در جنگ ایران و عراق است که در ۷ آذر سال ۱۳۵۹ یعنی تنها با گذشت ۶۷ روز از جنگ تحمیلی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برای بمباران بندر ام‌قصر و دو سکوی نفتی مهم عراق؛ البکر و الامیه در ساحل اروندرود انجام شد.

این عملیات تکمیل‌کننده دو عملیات پیشین نیروی دریایی ارتش بود که توسط «نیروی رزمی ۴۲۱» اجرا شده بود. آن دو عملیات به نام‌های «اشکان» و «شهید صفری» معروف شدند.

در جریان این عملیات ۴ فروند ناوچه موشک‌انداز عراقی کلاس «اوزا» و ۷ فروند شناور دیگر عراقی غرق شده و ۶ فروند میگ-۲۳، یک فروند میگ-۲۱ و یک فروند بالگرد سوپر فرلون نیروی هوایی عراق سرنگون شد.

ناو موشک‌انداز پیکان در این عملیات توسط نیروی دریایی عراق مورد اصابت موشک قرار گرفت و شهدای عزیزی از جمله شهید دریادار محمدابراهیم همتی و شهید ناوسروان شهباز آذری به فیض شهادت نایل آمدند.

شهید شهبازی آذری در سال ۱۳۳۱ در بوشهر متولد و در سال ۱۳۵۰ به استخدام نیروی دریایی ارتش درآمد.

این شهید والامقام در زمان مورد اصابت قرار گرفتن ناو موشک‌انداز پیکان توسط رژیم بعثی با وجود این که از ناحیه کتف و سینه مجروح شده بود تا آنجایی که می‌توانست همرزمان خود را برای سوار شدن به بالگرد امداد و نجات یاری می‌داد و خود فرصتی برای نجات نیافت.

از این شهید والامقام یک دختر به یادگار مانده است که در هنگام عملیات مروارید تنها ۷ ماه داشت.