شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

تکذیب خبر انتقال بیماران کرونایی عراق به ایران

توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد؛

برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر انتقال بیماران کرونایی عراق به ایران منتشر شده بود که کذب است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی تصاویر در فضای مجازی مبنی بر انتقال بیماران کرونایی عراق به ایران منتشر شده بود.

در این تصاویر پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انتقال بسته‌های امدادی و چند مجروح نشان داده می‌شوند؛ نکته مهم این است که تصاویر مربوط به کمک به مجروحان مراسم راهپیمایی اربعین است و هیچ ربطی به بیماران کروناییِ عراق ندارد و خبر کاملا کذب است.

Remaining Time -1:24
کد ویدیو

انتهای پیام/

همت ارتشیان کرمان و کمک به بیماران نیازمند خون

فرمانده قرارگاه نزاجا و ارشد نظامی ارتش در جنوبشرق گفت: در ادامه رزمایش لبیک یا خامنه‌ای ارتشیان جنوب شرق کشور امروز برای اهدا خون حاضر شدند.

همت ارتشیان کرمان و کمک به بیماران نیازمند خونامیر سرتیپ دوم مهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه نزاجا و ارشد نظامی ارتش در جنوبشرق در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: درادامه رزمایش لبیک یا خامنه‌ای و مبارزه با ویروس کرونا، ارتشیان جنوب شرق کشور امروز برای اهدا خون حاضر شدند.

امیر معمارباشی فرمانده قرارگاه نزاجا و ارشد نظامی ارتش در جنوبشرق افزود: تمام پرسنل ارتش در جنوب شرق کشور که واجد شرایط اهدا خون هستند امروز در این عمل خیر مشارکت دارند و برای کمک به بیماران نیازمند فرآورده‌های خونی حضور خواهند یافت.

او تصریح کرد: اهدا خون در سایر زمان‌ها نیز به مرور و در ایام نوروز و تعطیلات هم ادامه خواهد یافت.

رزمایش رزمایش لبیک یا خامنه‌ای و مبارزه با ویروس کرونا روز گذشته در کرمان با رژه اقتدار و آمادگی آغاز و و اکنون در چندین نقطه از شهر کرمان با راه اندازی ایستگاه‌های سیار و در خصوص تشخیص و درصورت نیاز بستری و درمان بیماران در بیمارستان امام حسین (ع) ارتش خدمات رسانی ادامه دارد.

در حاشیه این رزمایش بحث ضدعفونی وگند زدایی مکان‌های عمومی شهر کرمان وتوزیع حدود ۴ هزار بطری مایع ضدعفونی به صورت رایگان به عموم مردم نیز اجرا می شود.

انتهای پیام/س

۱۶ هزار و ۲۰۰ نیروی زیرمجموعه خود را به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان ساماندهی کرده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : این نیرو‌ها در قالب تیم‌های مختلف به منظور خدمات رسانی و مقابله با کرونا ساماندهی شده اند.

او گفت : تاکنون پنج هزار و ۷۲۰ نفر از اعضای این تیم‌ها به کارگیری شده اند.

ریحانی افزود: این تیم‌ها در بخش‌های مختلف و ابعاد گوناگون فعالیت می‌کنند و سازماندهی آن‌ها لازم انجام شده است.

محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از همکاری مجموعه سپاه به منظور مقابله با کرونا تشکر کرد و گفت: ما با تلاش گسترده همکاران حوزه بهداشت، به زودی تمام جمعیت استان را به طور کامل در برنامه غربالگری پوشش می‌دهیم.

 

 

انتهای پیام/د

کشته شدن ۷ تروریست در درگیری میان ارتش پاکستان و گروه‌های تروریستی

ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات ضربتی نیرو‌های ارتش ۷ تروریست خطرناک به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات ضربتی نیرو‌های ارتش ۷ تروریست خطرناک به هلاکت رسیدند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: نیرو‌های ارتش با شناسایی محل تردد تروریست‌ها در منطقه "داتا خیل" از نواحی شمال غربی پاکستان به مخفیگاه این عناصر تروریستی یورش بردند.

ارتش پاکستان با اشاره به اینکه تبادل آتش سنگین میان نیرو‌های امنیتی و عناصر مهاجم یک ساعت طول کشید، افزود: تروریست‌ها از انواع سلاح‌های سنگین ضد نیرو‌های امنیتی استفاده کردند، اما اقدام به موقع نیرو‌های امنیتی پاکستان منجر به هلاکت ۷ تروریست خطرناک شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان اعلام کرد: در جریان درگیری نیرو‌های امنیتی با این گروه از تروریست‌ها ۴ نظامی پاکستانی از جمله یک افسر ارتش این کشور کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: یک انبار مملو از اسلحه، مواد منفجره و دیگر مهمات جنگی در این منطقه کشف شد.

این عملیات ارتش پاکستان در ادامه عملیات ضد تروریستی "رد الفساد" که از سال ۲۰۱۷ شروع شده، صورت گرفته است. نیرو‌های ارتش پاکستان ۱۹ اسفند ماه امسال نیز در یک عملیات ضربتی در منطقه "دیره اسماعیل خان" این کشور با دستگیری چند تروریست خطرناک عملیات تروریستی و خرابکارانه آن‌ها را خنثی کرده بودند.

انتهای پیام/

مورد مثبت کرونا در سربازان پایگاه هوایی دوران وجود ندارد

مدیر روابط عمومی پایگاه شکاری ترابری شهید دوران گفت: تاکنون هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در سربازان و ساکنان این پایگاه هوایی گزارش نشده است.

روابط عمومی پایگاه شکاری ترابری شهید دوران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا در پایگاه هوایی شهید دروان خبر داد و اظهار داشت: در اقدامی تونل ضدعفونی کننده خودرو جهت گندزدایی خودروها برای مقابله با ویروس کرونا و حوضچه ضدعفونی کننده در ورودی درب پایگاه راه اندازی و ایجاد شده است.

او همچنین با بیان اینکه گندزدایی و ضدعفونی کردن محل اقامت سربازان مشغول خدمت در این پایگاه روزانه به صورت مستمر انجام می ‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی به ویروس کرونا در سربازان و ساکنان این پایگاه هوایی مشاهده و گزارش نشده است.

روابط عمومی پایگاه شکاری ترابری شهید دوران اظهار داشت: به علت حفظ سلامتی افراد و خانواده های ساکن در این پایگاه ورود میهمانان و بازنشستگان به داخل ممنوع اعلام شده است.

او تصریح کرد: پایگاه هوایی شهید دوران از همان روز‌های اولیه شایع شدن ویروس کرونا اقدام به ضدعفونی و مراقبت‌ های ویژه کرد.

گفتنی است، راه اندازی کارگاه تولیدی اقلامی بهداشتی اعم از تولید ماسک پارچه ‌ای و ماده ضدعفونی ‌کننده، نصب بنرهای آموزشی، توزیع بسته‌ های بهداشتی، آموزش و اطلاع‌ رسانی در خصوص راه ‌های پیشگیری از کرونا و ضدعفونی کردن روزانه اقامتگاه سربازان از مهمترین اقدامات انجام شده این پایگاه هوایی است.

مدیر روابط عمومی پایگاه شکاری ترابری شهید دوران تصریح کرد: بیمارستان ۶۴ تخت خوابه فوق تخصصی شهید عباس دوران شیراز با تمامی تجهیزات و امکانات و کادر پزشکی مجرب برای مبارزه با این ویروس در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهر و ورزشگاه دستغیب آمادگی کامل را دارد.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

انتهای پیام/