شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

امیر خانزادی ماموریت کلاه سبزها در سانچی را تشریح کرد

امیر خانزادی ماموریت کلاه سبزها در سانچی را تشریح کرد امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره حادثه نفتکش ایرانی سانچی و اقدامات انجام شده در این باره گفت: این حادثه بیش از ۸۰۰۰ مایل دورتر از مرزهای دریایی کشورمان اتفاق افتاد. در روزهای اول مشاهده کردیم با وجود اینکه بخشی از شناور دچار حریق نبود و به زعم ما، امکان حضور بر روی کشتی برای امداد و نجات وجود داشت، اما اقدامی در این باره انجام نشد و من تصور کردم شاید جرأت رفتن بر روی کشتی وجود ندارد.

ادامه مطلب

http://javaninews.ir

ورود وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان به تهران

وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان صبح امروز در صدر یک هیئت عالیرتبه با استقبال رئیس امور بین الملل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

ورود وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان به تهران  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به دعوت رسمی امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، وزیر تولیدات دفاعی، علوم و فناوری پاکستان صبح امروز در صدر یک هیئت عالیرتبه با استقبال رئیس امور بین الملل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

رانا تنویر حسین در این سفر که با هدف گسترش همکاری دفاعی میان ایران و پاکستان انجام می شود با امیر حاتمی دیدار و مذاکره خواهد کرد.

انتهای پیام/

آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است

سخنگوی ارتش گفت: آسیب دیدگی ناوشکن دماوند جدی است و نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.

  امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آسیب وارده به ناوشکن دماوند اظهار کرد: به دنبال ایجاد حادثه برای ناوشکن دماوند در دریای خزر به دلیل افزایش ناگهانی طوفان و وضعیت بد جوی؛ در بررسی‌های اولیه آسیب وارده به این ناوشکن جزیی اعلام شد.

تقی‌خانی تاکید کرد: پس از حضور تیم‌های تخصصی و ارزیابی‌های دقیق‌تر، مشخص شد میزان خسارت و آسیب وارد شده جدی بوده و ناوشکن دماوند نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد.

انتهای پیام/

مدیر فروش «ایرباس» پیش‌بینی کرد که تحویل هواپیما به ایران با تاخیر همراه باشد.

ایرباس: نمی‌توانیم در موعد مقرر به ایران هواپیما تحویل دهیم به نقل از رویترز، «جان لیهی» مدیرفروش «ایرباس»اعلام کرد که تحویل هواپیما به ایران با تاخیر همراه شده است.

وی در این باره افزود: «معاملات با ایران بر اساس توافق انجام شده صورت می گیرد اما نمی توان در خصوص زمان تحویل اولیه تضمینی داد چرا که باید ساز و کار‌های تأمین مالی آن  مهیا شود؛ ایران هم باید پیش‌پرداخت قبل از تحویل هواپیما را در نظر داشته باشد.»

گفتنی است، ایران تاکنون  سه فروند هواپیما از شرکت ایرباس تحویل گرفته است.

انتهای پیام/

تاخیر ایرباس در تحویل هواپیما به ایران

«داوود اوغلو» آبروی اردوغان را بُرد

سقوط

داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود. 

داوود اوغلو نخست وزیر سابق ترکیه با ارائه گزارشی به پارلمان ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شخصا دستور ساقط کردن جنگنده روسیه را داده بود. بنابر این گزارش، انتشار این گزارش در رسانه های ترکیه ممکن است روابط این کشور با روسیه را وارد بحران جدیدی کند.

این در حالی است که اردوغان پیشتر به دروغ مدعی شده بود جنبش “خدمت” وابسته به فتح الله گولن، روحانی در تبعید این کشور را به ساقط کردن جنگنده روس متهم کرده و گفته بود، دو خلبان وابسته به این جنبش جنگنده روس را ساقط کردند تا موجب تنش و درگیری بین ترکیه و روسیه شوند.

نیروی هوایی ترکیه جنگنده روس از نوع سوخوی ۲۴ را ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ به ادعای اینکه حریم هوایی ترکیه را در مرزهای مشترک با سوریه نقض کرده‌، ساقط کردند. در این حمله که بر خلاف ادعای ترکیه در عمق 5 کیلومتری آسمان استان لاذقیه سوریه صورت گرفت یکی از دو خلبان این هواپیما پس از فرود سالم با چتر توسط گروه های تروریستی تکفیری وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه بطرز فجیعی کشته شده و نفر دوم توسط تیم مشترک نیروهای ویژه ارتش سوریه و حزب الله نجات داده شد.

منبع:اعلام الحربی

ادامه مطلب ...