شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد؛ نشست هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی

ی هوایی


نشست هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی نهاجا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مراسم امیر سرتیپ سید حسام هاشمی از مشاوران نظامی فرماندهی معظم کل  قوا و جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، به طور خلاصه به مأموریت و چارچوب فعالیت های این هیئت و بیان ویژگی شخصیت والامقام شهید صیاد شیرازی اولین سرپرست این هیئت پرداخت.
در ادامه این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان بازنشسته حسین خلیلی ضمن اشاره به نقش نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس عملکرد این نیرو در ماه های اول جنگ در توقف و تثبیت ارتش متجاوز بعث عراق را تبیین کرد.
وی در بیان بخشی از فداکاری‌ها و دلاوری های  این نیرو گفت: اولین پاسخ به تجاوز‌عراق با حمله به پایگاه های هوایی این کشور پس از دو ساعت و نیم، دستور عملیاتی البرز (مشهور به 140 فروندی)، انهدام پایگاه هوایی الولید در غرب عراق (اچ3) در مرز اردن و سوریه از جمله اقداماتی است که خلبانان سرافراز نهاجا در زمان دفاع مقدس انجام داده اند.
امیر خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات شهید دوران و بر هم زدن کنفرانس غیر متعهدها در بغداد، پرواز هواپیماهای ترابری هوایی برای جابجایی نیروها و ادوات جنگی و حفاظت از کشتی ها و اسکله های نفتی از دیگر عملیات هایی است که نهاجا موفق به اجرای آن شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.