شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

ولید معلم: نیرو‌های ترکیه پیش‌روی ارتش سوریه را کند می‌کنند

وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد نیروهای ترکیه در ادلب پیش‌روی ارتش سوریه را کند می‌کنند ولی نیرو‌های ارتش سوریه نمی‌خواهند با آن‌ها درگیر شوند.

ولید معلمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با این شبکه خبری اعلام کرد نیروهای ترکیه در ادلب پیش‌روی ارتش سوریه را کند می‌کند، نیرو‌های سوری هیچ تعرضی به نقاط دیده‌بانی ترکیه که طبق توافق سوچی ایجاد شده نخواهند کرد. نیرو‌های ارتش سوریه نمی‌خواهند با آن‌ها درگیر شوند.

وزیر خارجه سوریه با متهم کردن ترکیه به اتخاذ سیاست «پاکسازی نژادی» و سوءاستفاده از توافق با روسیه در شمال سوریه گفت که توافق سوچی در شمال غرب سوریه شکست خورده چرا که ترکیه هیچ زمانی به مفاد آن عمل نکرده است.

ولید المعلم با بیان اینکه باید در سایه اشغال شمال سوریه به دست ترکیه، نشست‌هایی میان دو دولت برقرار شود، گفت: «پایگاه‌های ترکیه، پیشروی‌های نیرو‌های ارتش را به مدت چند روز به تاخیر انداخته است، اما نمی‌خواهیم با نیرو‌های ترکیه در این نقاط درگیر شویم. باید مقامات ترکیه از خود بپرسند که باقی ماندن این پایگاه‌ها چه فایده‌ای دارد؟ اگر بخواهند خارج شوند ما به آن‌ها اجازه خارج شدن می‌دهیم.»

این در حالی است که ارتش سوریه بر شهر جرجناز یکی از بزرگترین پایگاه‌های گروه تکفیری تروریستی جبهه النصره در شرق استان ادلب مسلط شد.

ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین با تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری النصره شهر جرجناز را آزاد کرد.

به این ترتیب، فاصله نیرو‌های ارتش با شهر معره النعمان تنها ۸ کیلومتر است.

معره النعمان بزرگترین شهر استان ادلب است و گلوگاه جاده ترانزیتی دمشق به حلب است.


بیشتر بخوانید: تأکید لاوروف بر راه‌حل سیاسی بحران سوریه

کشف سلاح و مهمات تروریست‌ها در یک چاه ۳۵ متری در سوریه + تصاویر


وزیر امور خارجه سوریه همچنین وجه مشترک وقایع سوریه و لیبی را دخالت خارجی دانسته و با بیان اینکه  که این دو کشور در مسائل بسیاری همانند هم نیستند، گفت: «اتهام انتقال تروریست‌ها از ادلب به لیبی به دست ترکیه، مسأله‌ای است که باید آنکارا به آن پاسخ دهد و دمشق از این موضوع اطلاعی ندارد.»

وزیر خارجه سوریه در خصوص بازسازی سوریه نیز گفت که روند این کار از چند سال پیش آغاز شده و از بازگشت پناهندگان نیز به گرمی استقبال می‌شود. او بالا رفتن قیمت دلار در سوریه را به حوادث لبنان و دخالت‌های خارجی مربوط دانست.

ولید المعلم با اشاره به عملیات ادلب که به تازگی آغاز شده است، ارتباط سفر روز گذشته خود به مسکو را بی‌ارتباط با این عملیات دانست و گفت که عملیات ادلب در چارچوب سیاست بنیادین دولت سوریه برای آزادی تمامی خاک کشور است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.