شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

کنترل مهمترین جاده سوریه هم‌اکنون در دست نیروهای سوری است

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد؛

ارتش سوریه برای نخستین بار طی هشت سال گذشته به طور کامل کنترل جاده بین‌المللی دمشق به حلب را به دست گرفت.

کنترل مهمترین جاده سوریه در دست نیروهای سوری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی‏، ارتش سوریه سرانجام پس از گذشت هشت سال‏، کنترل جاده بین‌المللی دمشق به حلب را از مخالفان مسلح سوری تحت حمایت ترکیه پس گرفت.

گزارشگر اسکای نیوز عربی‏ گفت ارتش سوریه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲، کنترل جاده بین‌المللی دمشق به حلب را به طور کامل به دست گرفت. ارتش سوریه پس از گذشت هشت سال با اجرای عملیاتی کنترل جاده بین‌المللی معروف به ام-۵ را به دست گرفت. این جاده از اهمیت راهبردی بالایی برای طرف‌های درگیر در بحران سوریه برخوردار است. ارتش سوریه کنترل بر این جاده را هدف مهمی برای خود می‌داند و گروه‌های مخالف سوری تحت حمایت ترکیه از این جاده برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در شمال این کشور استفاده می‌کردند.  


بیشتر بخوانید: ۱۸ گروه تروریستی که ارتش سوریه باید شکست دهد


جاده دمشق به حلب شمال سوریه را به جنوب این کشور مرتبط می‌کند و از استان‌های حلب‏، حماه‏، حمص، دمشق، درعا عبور می‌کند و در نهایت به مرز‌های این کشور با اردن می‌رسد. این جاده از طولانی‌ترین جاده‌های سوریه است. کنترل مجدد این جاده بین‌المللی به معنای محرومیت مخالفان سوری از یک منطقه مستحکم به عنوان محل اجرای عملیات علیه ارتش سوریه است.

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها بار‌ها آتش‌بس اعلام شده در ادلب را نقض کردند، عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطقی از جنوب شرق ادلب و اطراف حلب از چنگ تروریست‌ها آغاز کرد‎ و تاکنون به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.