شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

رهبر طالبان: خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان کامیابی بزرگی است

رهبر طالبان توافق برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را کامیابی بزرگی برای مردم این کشور دانسته و گفت هیچ فردی نباید این توافق را نقض کند و همه باید در این مورد خود را مکلف بدانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ملا هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی با اشاره به پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان توافق برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان را کامیابی بزرگی برای مردم این کشور دانسته و از طرف‌های درگیر خواست تا توافق میان آمریکا و طالبان را نقض نکنند.

رهبر طالبان گفت: «امارت اسلامی به نصرت پروردگار و به نمایندگی مردم دلیر افغانستان توانست پس از تقریبا ۱۹ سال جهاد و مبارزه، بالاخره برای پایان اشغال از افغانستان به توافق برسد. توافق بر سر خروج تمام نیرو‌های خارجی از افغانستان و عدم هیچگونه مداخله در آینده، کامیابی بزرگ در نتیجه قربانی‌هایی است که مردم افغانستان در طول این سال‌ها پرداخت کرده‌اند.»

وی همچنین گفت: «توافق طالبان با آمریکایی‌ها با در نظر داشت اصول شرعی انجام یافته و با تمام معیار‌های جهانی نیز موافق است، از سوی همه مجاهدین و مردم افغانستان عهد و وعده‌ای است که عملی کردن آن بر همگان لازم می‌شود. هیچ یک مسئول و فرد امارت اسلامی و در مجموع هیچ فرد کشور باید این توافقات را نقض نکند و در این مورد خود را مکلف بدانند.»

ملاهبت‌الله تاکید کرد: «اگر از سوی جهت مقابل مخالفت و نقض صورت گیرد، تمام ملت ما باز هم همانند گذشته به دفاع از خود با قاطعیت آماده می‌باشند.»

وی تاکید کرد: «مذاکرات موفقیت‌آمیز با طرف آمریکایی ثابت کرد که هرگونه موضوعات پیچیده را می‌توان با تلاش حل کرد. پیروزی این مذاکرات، به تمام جهت‌های داخلی از سوی امارت اسلامی پیام می‌دهد که ما برای یک حل معقول و عادلانه آماده هستیم. کابل نیز از مخالفت با مردم دست بردارد.»

رهبر طالبان همچنین به روابط حسنه و مثبت با تمامی کشور‌های منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.