شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

اردوغان: امیدوارم در سوریه به آتش‌بس دست پیدا کنیم/ ما مرز‌ها را نخواهیم بست

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد در ادلب که نیروهای سوری عملیات ضدتروریستی خود را آغاز کرده‌اند، آتش‌بس برقرار شود.

اردوغان: امیدوارم در سوریه به آتش‌بس دست پیدا کنیم/ ما مرز‌ها را نخواهیم بستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد پنج شنبه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به این کشور سفر خواهد کرد.

او افزود: امیدوارم به توافق آتش‌بس در سوریه دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: سران اروپا در تماس‌های خود با ما خواستار بسته شدن مرز‌ها به منظور جلوگیری از سفر پناهجویان شدند، اما ما مرز‌ها را نخواهیم بست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: هدف ما از عملیات سپر بهار، همان اهداف عملیات سپر فرات، شاخه زیتون و چشمه صلح است. تلاش کردیم کانال‌های تماس دیپلماتیک درباره ادلب تا آخرین لحظه باز بماند. از نیرو‌ها نظام سوریه می‌خواهم تا به مرز‌هایی که ما مشخص کردیم عقب نشینی کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت آنکارا در سوریه با روسیه و ایران مشکلی ندارد.

از حدود دو ماه پیش ارتش سوریه با حمایت روسیه عملیات ضدتروریستی خود را در استان ادلب آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، نیرو‌های خود را در ادلب مستقر کرده است و در این استان دست به تحرکاتی نظامی می‌زند.

در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیروهای سوری، ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اروپا برای توقف عملیات سوریه، مرزهای خود را به روی پناهجویان سوری باز کرده است. این در حالی است که کشورهای شرقی اروپا مرزهای خود را تقویت کرده‌اند و از ورود مهاجران جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.