شیعه

شیعه

پادگان سایبری
شیعه

شیعه

پادگان سایبری

اردوغان: مجبور به اجرای عملیات نظامی در خارج از مرز‌ها شدیم اردوغان: مجبور به اجرای عملیات نظامی در خارج از مرز‌ها شدیم

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حضور نظامیان این کشور در خاک سوریه اعلام کرد ترکیه وادار به اجرای عملیات نظامی در خارج از مرز‌هایش شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت این کشور برای حفظ وحدت سرزمین خود مجبور به عملیات نظامی در خارج از مرز‌ها شد.

او گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد خون نظامیانمان پایمال شود. با عملیات‌های اخیرمان به همه ثابت کردیم که ترکیه خواهان جنگ نیست. اگر از ادلب خارج شویم تروریست‌ها مستقیم خاک‌مان را هدف قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اظهاراتش مدعی شد: ۳۲۰۰ نظامی سوری را کشتیم, ۱۶۰ تانکشان را نابود و سه هواپیما و هشت بالگردشان را سرنگون کردیم. چند سایت موشکی، هفت سامانه دفاع هوایی و بیش از ده انبار مهمات ارتش سوریه را ویران کردیم.

اردوغان همچنین اعلام کرد از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود، درخواست کرده است در ارتباط با عملیات نظامی ترکیه در استان ادلب سوریه، مهمات مورد نیاز این کشور را تامین کند.

از حدود دو ماه پیش ارتش سوریه با حمایت روسیه عملیات ضدتروریستی خود را در استان ادلب آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، نیرو‌های خود را در ادلب مستقر کرده است و در این استان دست به تحرکاتی نظامی می‌زند.

در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیرو‌های سوری، ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اروپا برای توقف عملیات سوریه، مرز‌های خود را به روی پناهجویان سوری باز کرده است. این در حالی است که کشور‌های شرقی اروپا مرز‌های خود را تقویت کرده‌اند و از ورود مهاجران جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.